вівторок, 25 лютого 2014 р.

Розкладання різниці квадратів двох виразів на множники 7 клас

Тема уроку: «Розкладання різниці квадратів двох виразів на множники».
Мета: навчити учнів застосовувати формулу різниці квадратів для тотожних перетворень виразів (розкладати многочлени на множники; розв’язувати  неповні квадратні рівняння виду ах² - b = 0; використовувати формулу для обчислень; спрощення виразів); розвивати комунікативну компетентність, логічне мислення, вміння самостійно набувати нових знань та використовувати їх для досягнення поставленої мети; виховувати вміння приймати рішення та відстоювати свою точку зору, прищеплювати інтерес до предмету.

Хід уроку
І.  Організаціний момент.  
Добрий день, друзі! Сідайте.
Французький письменник XIX століття Анатоль Франс колись сказав: «Учитися можна тільки з цікавістю. Щоб переварити знання, треба поглинати їх з апетитом!». Давайте будемо притримуватись поради письменника: будемо активними, уважними, будемо поглинати знання з великим бажанням. У листку оцінювання, який лежить перед вами, ви будете виставляти оцінки, отримані вами  за кожний етап уроку.             (Слайд № 1)
Тема сьогоднішнього нашого уроку «Розкладання різниці квадратів на множники». (Слайд № 2)
Метою уроку є навчити вас застосовувати формулу різниці квадратів для тотожних перетворень виразів (розкладати многочлени на множники; розв’язувати  неповні квадратні рівняння виду ах² - b = 0; використовувати формулу для обчислень; спрощення виразів);
ІІ.  Перевірка домашнього завдання.
Відкривайте зошити. Перевіримо виконання домашнього завдання. На моніторі розв’язання домашнього завдання. Всього 10 прикладів, отже максимальний бал, який можна заробити, це 10 балів.   (Слайд № 3, 4, 5,)
Будьте уважні. Виставляємо оцінку за домашню роботу в лист оцінювання.
ІІІ.  Підготовка учнів до активного засвоєння  знань. Актуалізація знань.
На дошці записані завдання. Потрібно відновити записи – вставити пропущені символи. Учні відповідають по черзі.
Завдання1. Відновіть записи:

Завдання2. Подайте вираз у вигляді квадрата одночлена:
а) 4х²;           в)36m8;       д)9 а4 в²;
б) 0,25а4;      г) а²в4;        е)0,16х 10                                   (Слайд № 7)
     ( а) (2х)²; в)(6m4)2; д)(3а2в)²; б)(0,5а2)2; г) (ав2)2; е)(0,4х5)2 )
Дайте відповіді на питання (поміркувати):
 а) Чому дорівнює різниця квадратів двох виразів?
(Різниця квадратів двох виразів дорівнює добутку різниці цих виразів та їх суми.     а² - в² = (а - в) (а + в) )
б) Які перетворення ми можемо зробити, якщо знаємо формулу різниці квадратів?                                                                                 
(розкладати на множники; скорочено множити різницю двох виразів на їх суму; розв’язувати рівняння; спрощувати вирази; застосовувати формулу для обчислень)  (Слайд 8)
Ø     Висновок: Знаючи дану формулу, ми зможемо виконувати всі ці перетворення, а в подальшому і скорочувати дроби.
Виставляємо оцінки за усну роботу в лист оцінювання.
ІV. Закріплення знань і навичок.
Сьогодні ви будете грати роль «дослідників», для того щоб закріпити використання формули різниці квадратів для тотожних перетворень виразів.
Запишіть у зошитах число, класна робота.
Давайте запишемо формулу , яку ми сьогодні з вами вивчили на уроці.
1.     Робота з підручником:
    № 644 (1,2), 645 (1) Діти розв’язують на дошці.
   № 646 (1,4)
2.     Виконуємо завдання «Зашифроване слово» на картках (парна робота):
Обчисліть, оберіть правильну відповідь та заповніть таблицю. Зашифроване слово – великий вчений математик давньої Греції. Назвіть його ім’я. (Слайд № 9)
1.   472  - 372 =____________________
Е. 840; С. – 840; А. 740.
2.    532  - 632 =____________________
И. 1160; Б. 106; В. -1160
3.   1262  - 742 =____________________
Ф. 8400; К. 10400; Г. -10400
4.  2132  -2122=___________________
Л. 4,25; Е. 425; О. 4.25
5.   0,8492  - 0,1512=________________
Ф. 0,798; І. 0,698; А. 0,598
6.   1012 – 992  =_________
З. 100; Т. 40; Д. 400
Перевір себе                                                        (Слайд № 10)
ЕВКЛІД, давньогрецький математик. Працював в Олександрії в 3 ст. до н. е. Головний труд «Початки» (15 кн.), який містить основи античної математики. Здійснив великий внесок у розвиток математики.
Виставляємо оцінки за  завдання в лист оцінювання.
3.     Виконуємо «Завдання – іспит» на картках (самостійна робота над тестом):                                     
Тест складено за зразком матеріалу для складання іспиту в 9 класі в новій формі, тобто є завдання з вибором відповіді, на відповідність, а в останньому завданні треба написати тільки відповідь. На виконання тесту відводиться 5 хвилин.
Підпишіть тести.
1.Розкласти на множники 81х6у2 – 0,36а2:
а) (9х3у – 0,6а)( 9х3у + 0,6а); б) (9х3у – 0,6а)( 9х3у – 0,6а);
в) (9х3у + 0,6а)( 9х3у + 0,6а); г) (9х3у – 0,06а)( 9х3у + 0,06а);
2.  Знайти подвійний добуток виразів 2х2 и 3у:
         а) 6х2у;       б) 12х2у;        в) 6ху2;         г) 12ху2.
3. Поставити кожному одночлену у відповідність квадрат виразу:
         а) 25х2у2;      б) 9в4;      в) 16с8.
         1) (3в2)2      2) (4с4)2      3) (5ху)2     4) (9в2)2
         а)"____;      б) "____;                  в) "____.
4. Замінити * одночленом так, щоб дана рівність стала тотожністю.
         ( * +3в4)2=25а4+30а2в4+9в8
         а) 25а2;         б) 5а2;       в) 5а;          г) 5а4.
5. Спростити вираз: (0,8х+15)(0,8х-15) + 0,36х2.                     Відповідь:________________
Виставляємо оцінки за  завдання в лист оцінювання.
V. Домашнє завдання.
    Опрацювати п. 19 , №№ 649, 650, 651 (парні)
VІ. Підсумок уроку.
    Підрахуйте свої бали і знайдіть середнє арифметичне на індивідуальні картці.





Немає коментарів:

Дописати коментар